dijous, 20 d’abril del 2017

ARRÒS AL FORN

Aquest arròs el vaig veure per primera vegada en un programa de televisió i al moment vaig pensar que seria un plar que a casa agradaria segur, així que em vaig posar a investigar una mica més sobre el plat.

El seu origen és valencià i es menjava típicament en els dies que s'anava a treballar al de fora i és que és un plat molt contundent i que ens dóna energia per una jornada dura de feina. Mentre els homes treballaven, les dones preparavem tots els ingredients i com que a casa no tenien forn, doncs el duien a la fleca on amb qüestió de 20 minuts tenien el plat fet i el podien prendre cap a casa altra vegada.

Els ingredients principals són l'arròs, el tomàquet, la patata, l'all i la carn de porc, però aquesta pot tenir moltes variants, costella, peus de porc, morcilla, botifarra... jo n'he fet la meva propia versió.


INGREDIENTS

  • 400 gr d'arròs bomba
  • 1000 ml de brou
  • 1 tall de cansalada
  • 200 gr de costella de porc a trossos
  • 1 botifarra negra
  • 1 tomàquet
  • salsa de tomàquet
  • patata
  • 100 gr de cigrons
  • 1 cabeça d'alls

ELABORACIÓ



En primer lloc deixarem els cigrons en remull durant 12 hores o bé els podem usar ja cuits.

També farem un brou de pollastre o verdures, tot i que podem fer l'arròs amb aigua.

Treurem la pell de la cansalada i la posarem en una cassola sense gens d'oli.

Afegirem la costella de porc i ho daurarem.

En el mateix greix, fregirem per les 2 bandes la patata tallada a rodanxes 1cm d'ample. Afegirem els cigrons, 2 minuts.

Ho treurem. Posarem l'arròs i el deixarem fins que agafi el color blanc brillant característic.

Afegirem la salsa de tomàquet, 2 minuts. Disposarem la patata, els cigrons, el tomàquet tallat per la meitat, el brou, les carns i una cabeça d'alls al centre.

Ho posarem al forn preescalfat a 200ºC durant 25 minuts.




BON PROFIT!!!!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada