dijous, 2 de febrer del 2017

HUMMUS

Aquest és un plat que veia en molts blogs però fins que no el vaig provar fet per una amiga no em vaig atrevir a fer-lo. El més difícil va ser trobar el Tahini, però sempre aprofito quan vaig als grans supermercats per abastir-me d'aquestes coses que a les botigues locals, on normalment faig la compra, no ho trobo. 
He de dir, que des de que el vaig provar em va encantar i des que ho vaig fer per a la família, ha passat a ser un plat habitual en els nostres menús.

Ingredients:
- 200 gr de cigrons secs
- 2 cullerades de Tahini
- suc d'una llimona
- 1 o 2 dents d'all
- 1culleradeta de sal
- 1 culleradeta de comí
- pebre vermell
- Oli d'oliva verge extra, millor si és oli de sèsam
- Sèsam

Elaboració
En primer lloc bullirem els cigrons en aigua, sal i una culleradeta de comí. Si ho fem a la olla exprés en 15 minuts ho tindrem fet.

Normalment els bullo d'un dia per altre o bé un dia bullo molts cigrons i aleshores els congelo en racions que vaig traient conforme necessito.

Amb els cigrons ja freds, els posarem en un bol per a la batedora i hi afegirem el suc d'una llimona, els alls, 2 cullerades de Tahini i sal al gust. 
(Si al mateix dia hem fet els cigrons en reservarem un got de l'aigua de cocció, si no, ho farem amb aigua.) Ho triturarem tot i afegirem el suc de la cocció dels cigrons o l'aigua segons la densitat desitjada del hummus.

Ho posarem en un plat i ho decorarem amb una mica de pols de pebre vermell, que banda de color ens aportarà sabor, unes llavoretes de sèsam i un rajolí d'oli.

I ja tindrem un plat ben fresquet i ben nutritiu a les nostres taules.


BON PROFIT

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada