dilluns, 16 de setembre del 2013

PEBROTS FARCITS AMB SALSA DE CEBA

M'encanta quan arriba aquesta època de recollida de fruits. I és que malgrat que jo no puc tenir hort, gent del meu voltant sí que en té i, per tant, de tant en tant, sempre cau alguna cosa.

En aquest cas el pare del meu cunyat ens va portar una bossa plena de pebrots verds. Són una delícia, són dolços, amb una pell tan fina que ni es nota i per tant, són ideals per a preparar qualsevol tipus de plat.

Així que ens hem posat mans a l'obra i hem fet diferents receptes amb pebrotets verds, truites de patates i pebrots verds, caldos amb pebrots verds, escalivades però per fi un plat on ells en són l'estrella.

Ingredients:


  • Pebrots verds (segons la mida en necessitarem més o menys)
  • 50 gr de pa sec remullat en llet
  • 400 gr de carn picada
  • 2 ous
  • 1 ceba
  • 2 grans d'all
  • Sal
  • Pebre
  • Julivert
  • Pa ratllat
Per a la salsa se ceba:
  • 2 cebes 
  • Mig got de vi blanc
  • Sal 
  • Oli

Elaboració:

En primer lloc agafarem un bol i hi posarem, la carn picada, la pa mullat en llet, els ous, la ceba picada, l'all picat i el julivert picat. Ho barrejarem tot i ho reservarem a la nevera. 

Mentre preescalfarem el forn a 200ºC. Netjarem els pebrots, els hi traurem el pecíol i els netejarem de totes les llavors.

Els anirem farcint amb la barreja que hem deixat a la nevera i els posarem en una safata per al forn.

Tirarem un raig d'oli per sobre i un polsim de sal grossa. Ho deixarem coure durant 20-30 minuts. Aquests eren menudets i amb 20 minuts en varen tenir prou i la carn va quedar perfectament cuita.

Mentre tallarem la ceba a la juliana, i la deixarem coure en oli a foc molt baix que es vagi daurant. Quan ja la tinguem daurada hi afegirem mig got de vi blanc i deixarem que redueixi a foc lent. Després ho triturarem tot.



MOLTÍSSIMES GRÀCIES PER AQUESTA DELÍCIA DE PEBROTS



MOLT BON PROFIT!!!

8 comentaris:

  1. jo també tinc la sort de que els meus sogres son pagesos i a casa mengem com reis jejeje matança del porc i tot el que ens dona la terra

    ResponElimina
  2. A mi també m'encanta l'època de recol·lecció. En surten receptes tan bones com la teva! Petons

    ResponElimina
  3. quina bona recepta has elaborat amb aquests pebrots, mmmm,

    ResponElimina
  4. quina sort eh tenir pebrot de l'hort!!! son molt més bons i fets aixi una delicia! i mira que mai ho he provat de fer aquest plat! apuntat que queda Montse! petons

    ResponElimina
  5. Jo haig de remenar, o millor canviar de amics o de familiars, no cau mai res de res. Be, si, els tuppers de ma mare. Quins pebrots més bons. Petons. Yolanda.

    ResponElimina
  6. A mi el pebrot no em mata, la veritat, però aquest plat fa una fila estupenda!! I tenint en compte la qualitat del producte segur que eren boníssims!!

    ResponElimina
  7. Per tantes receptes i que segur que és tot boníssim:
    http://aquihodeixodit.blogspot.com.es/2013/09/premi-liebster.html
    Desitjo que t'agradi

    ResponElimina
  8. una buena idea y queda un buen relleno y la salsa acompaña muy bien
    buen finde
    Bss

    ResponElimina