dijous, 5 de setembre del 2013

OUS AL PLAT

L'altre dia remenant per internet vaig veure una recepta d'ous al plat i em vaig enrecordar dels ous al plat que em féien a la feina. Si tenies sort i et tocava un ou en que el rovell estigués el punt (no sempre era així) era una delícia de plat i el tenia oblidat en un raconet.

Així que ahir per sopar vaig decidir recuperar-lo. A veure què me'n dieu!

Ingredients (4 per.):

  • 8 ous M
  • 300 ml de tomàquet triturat
  • Mitja ceba gran
  • 20 rodanxes de xoriç picant
  • Sal
  • Oli
Elaboració:

En primer lloc sofregirem la ceba en oli abundant i quan ja estigui dauradeta hi afegirem el tomàquet triturat. Ho deixarem reduir.

Preescalfarem el forn a 175ºC.

Aleshores posarem el sofregit de tomàquet en unes cassoletes de fang, en cada cassoleta hi afegirem 5 talls de xoriç.

Ara obrirem els ous en separarem les clares per un costat i els rovells per l'altre. Posarem dos clares per sobre la cassoleta i hi afegirem sal al gust. Reservarem els rovells.

Introduirem les cassoletes al forn calent. 

Quan la clara ja sigui de color blanc però encara una mica líquida hi posarem els dos rovells a sobre. En aquest moment ja podrem apagar el forn i deixarem que els rovells es facin amb l'escalfor del propi forn. 

Quan tinguem els rovells al punt que ens agradi ja podrem servir el plat, acompanyat d'unes quantes llesques de pa.




BON APPÉTIT!!!!

7 comentaris:

  1. Quan de temps que no els faig, m’has fet venir ganes, els faré per sopar Ummm
    Petons

    ResponElimina
  2. Mmmm bonissims!! A casa meva ens encanten!! Petons

    ResponElimina
  3. Pues estos si que te han quedado con la yema en su punto que cosa mas rica, me recuerdan a mi infancia. Mil besicos amiga

    ResponElimina
  4. Ostres!! Fa anys i panys que ni els menjo ni els cuino... M'has fet entrar ganes de tornar-hi!!

    ResponElimina
  5. Un sopar econòmica, ràpida, senzilla i bonissima, no es pot demanar res mes

    ResponElimina
  6. No n'he menjat mai, però fan una pinta tremenda, i el xorisset ha de donar un toc genial!

    ResponElimina
  7. Quina bona pinta! Jo no els hi poso el tomàquet, ni els faig en dos torns per aconseguir el punt just de cocció. Ho penso provar!
    Marta

    ResponElimina