dijous, 8 d’agost del 2013

LASSANYA FREDA

Amb aquesta recepta sí que puc dir ben bé que començo les vacances i és que a partir de la una del migdia, em queden 15 dies de vacances per a gaudir de la parella, de la familia que fa un meset que no la veig i dels amics de Montblanc que encara fa més que no els veig (amb alguna excepció que em va venir a veure, gràcies floreta).

Així que suposo que aquests dies estaré una mica out del blog, però això no vol dir que pari de cuinar, al contrari, aprofitant que estic amb la família al complet faré platerets d'aquells que saps que els hi agraden. A més uns quants fan l'aniversari durant aquests dies, així que també tindrem dinars especials d'aniversari, per tant, la tornada serà potent.

Segurament, hi haurà una entrada al mig de les vacances, com cada dia 20 d'agost amb un desafío voluntari, però no vull avançar esdeveniments. Ja veieu que no em perdreu del tot de vista.

Després d'aquest resum futurista dels meus propers dies, us passo a explicar una recepta molt senzilla, ràpida de preparar i que agradarà a tothom perquè en podem fer tantes combinacions com ingredients tinguem per casa, així que no teniu excusa.

Ingredients per 4 persones:

  • 12 làmines de lassanya
  • 8 talls de mozzarella (o algun altre formatge tipus havarti o cheddar)
  • 8 talls de pernil salat
  • 2 tomàquets ben grans
  • alfàbrega
  • oli
  • sal
Elaboració

Posarem aigua a bullir amb una mica de sal i hi posarem les làmines de lassanya seguint les instruccions de la marca. També podem usar les làmines precuinades. Jo en aquest cas les vaig fer servir i també vaig probar de fer-les amb aigua freda, simple curiositat. Abans d'anar a treballar al matí vaig posar una safata d'aigua freda i hi vaig submergir les làmines. Al migdia ja estaven perfectes, si teniu temps va perfecte, perquè t'estalvies de bullir o de escalfar l'aigua i les pots manipular al moment.

Tallarem els tomàquets a rodanxes,

En un plat disposarem una làmina de lassanya que cobrirem amb les rodanxes de tomàquet, hi afegirem un tall de mozzarella i un de pernil salat i ho tornarem a cobrir amb una làmina de lassanya.

Repetirem el procés i acabarem amb una  làmina de lassanya. 

Tirarem un raig d'oli per sobre i hi espolsarem una mica d'alfàbrega.

Ho posarem al microones unes 2 minuts per tal que es desfaci el formatge i ja ho podrem servir.

En el cas que no volgueu escalfar-ho es pot menjar directament ben fresquet. Si ho feu així us recomano amanir els tomàquets de cada làmina, ja que sense escalfor no es barreja el sabor del pernil i no deixen anar el seu suc.





Com veieu un plat d'allò més senzill i boníssim.

BON PROFIT I BONES VACANCES

5 comentaris:

  1. Una recepta molt estiuenca més de bonissima per acomiadar-nos.
    Bones vacances i fins la tornada.
    Jo me n'aniré el dilluns, uns dies a la Costa Brava.

    ResponElimina
  2. Que lasaña mas original Montse..Besos

    ResponElimina
  3. M'he n'alegro moltissim que ja aviat estiguis de vacances!! Disfrutales moltissim!! Ja que son molt necessaries :) Jo ara torno al blog, bueno, més o menys, o millor dit, a poquet a poquet jeje Mmm m'agrada molt la teva versió de lassanya, molt bona i perfecta per l'estiu! Un petonas

    ResponElimina
  4. M'encanta aquest plat!! fresquet, ràpid i gustós ;). Molt bones vacances i espero ansiosament el 20!!

    ResponElimina
  5. Te ha quedado deliciosa, y veraniega cien por cien, ademas no es complicada, me ha gustado mucho, disfruta de los dias de vacaciones, y de todos esos acontecimientos familiares. Mil besicos

    ResponElimina