dilluns, 26 d’agost del 2013

CREMA BICOLOR

Com van o han anat les vacances? Aquí estem ja de tornada, però jo no em queixaré que d'aquí 15 dies torno a tenir una altra setmaneta i que aquest any està sent una mica estrany el tema vacances, primer sembla que no arribin mai i després sembla que no s'acabin, jejeje, no està malament.

Avui la recepta que us porto no l'he fet jo. L'avantatge de treballar quan la parella fa vacances és que el cuinetes de la casa canvia i la veritat, com ja sabeu, jo tinc un gran xef a casa. I un dia em va sorprendre amb aquesta crema que sí que és bona i sana però sobretot és sorprenent la seva presentació. Val a dir que és una recepta extreta de l'Arguiñano, però no per això té menys mèrit, ja que el que la fa especial és el seu atractiu. A veure què us sembla.

Ingredients per a 4 persones:

Crema de bròquil

  • Mig bròquil
  • 2 porros
  • 1 carbassó
  • 1 patata
  • sal
Crema de carbassa
  • 500 gr de carbassa
  • 1 ceba
  • 2 pastanagues
  • 1 patata
  • sal
  • pebre
  • oli
Elaboració

En primer lloc extraurem tota la carn de la carbassa, eliminant la pell i les llavors. La tallarem a daus i la posarem en una olla amb la ceba tallada, les pastanagues a rodanxes i la patata a trossos. Hi posarem aigua i sal i ho deixarem bullir fins que la patata s'hagi estovat.

Per altra banda tallarem el bròquil, els porros nets i el carbassó sense treure'n la pell i també la patata a trossos. Ho posarem en una olla amb aigua i sal i ho deixarem bullir fins que la patata estigui cuita.

Quan tots els ingredients estiguin tous, triturarem els ingredients de les dos olles i els passarem per un passapurés per tal que ens quedi una crema més fina.

Ara servirem el plat. Començarem a servir la crema més densa i quasi alhora afegirem l'altra crema, anirem omplint el plat amb les dues cremes alhora fins que s'ajuntin.
A la banda del plat que ens quedi buida hi posarem l'altra crema més líquida que s'hi assentarà perfectament.

Finalment agafarem un got hi posarem 2 cullerades d'oli i pebre recent mòlt. Posarem una tira al mig de les dos cremes d'aquest oli, per una banda ens ajuda a decorar i per l'altra tapa les possibles imperfeccions de la unió de les dos mescles.



Podem decorar el plat amb unes rametes de bròquil, amb trossets de pastanaga etc. i és que aquest plat ens dóna molt joc de colors amb els seus ingredients.

BON PROFIT

6 comentaris:

  1. Que crema más divertida Montse así de dos colores y sabores..Yo todavía no me he ido de vacaciones pero el Viernes ya me voy..Que ganitas!!!Besos

    ResponElimina
  2. Queda molt original i segur que boníssima!!! Jo també tinc un bon cuinetes a casa i la veritat és que va de luxe quan no et pots ficar a la cuina o no en tens gaires ganes!! Ànims a tots els cuinetes!! Una proposta sana i original! Jo també faig molts plats de l'Arguiñano perquè acostumen a ser fàcils y boníssimes!

    ResponElimina
  3. Que buena presentación tienen estas cremas Montse, seguro que son una delicia.

    Un besote enorme.

    Con mil sabores

    ResponElimina
  4. quina sort, jo aquest any de vcances poquetes! però no em queixare pas!! almenys estic a un laboratorio, que es pel que havia estudiat (oi??) jeje!! doncs jo aquesta cremeta me la menjaria cada diaaaa!! quina pinta i quantes vitamines! petonets guapa i a seguir gaudint

    ResponElimina
  5. Mmmm una crema bonissima!! Quina delicia i, a més, de dos sabors, una delicia guapi! Petons,

    ResponElimina
  6. A part de boníssimes per separat, la presentació és molt vistosa!! quin cuiner que tens, tu!!

    ResponElimina