dijous, 25 de juliol del 2013

PASTÍS DE XOCOLATA I MÉS XOCOLATA

Ja sabeu el desfici que hi ha a casa meva per la xocolata, si és que mira que hi ha postres al món, però sempre quan deixo triar la cosa es decanta cap a la xocolata, i quan no, doncs m'hi decanto jo perquè sé que és el que sempre triomfa.

Quan vaig veure aquest pastís en un receptari no vaig tenir cap dubte que el faria algun dia. Vaig variar lleugerament els ingredients de la recepta original, com dic sempre per adapatr-ho als gustos o a les exitències.

Ingredients:

  • 2 ous grans
  • 200 ml de nata (si es de cuinar també queda bé i menys greixos)
  • Crema de cacau i avellanes (la quantita dependrà de lo xocolater que un sigui, uns 250 gr)
  • 25 gr de mantega
  • 12 galetes maria
  • Ametlla en pols
  • Nabius per decorar
  • Motlle desmontable d'uns 20 cm de diàmetre
  • Opcional: 30 gr de sucre
Elaboració:

En un cassó per al foc posarem la nata i esperarem que s'escalfi fins just abans d'arrencar el bull. Després hi afegirem el cacau i homogenitzarem la mescla. La deixarem refredar.

Per altra banda batrem els ous. Si us agrada molt el dolç hi podeu afegir el sucre i batre tot junt. Jo no ho vaig fer i us asseguro que queda perfecte.

Ara ja podrem barrejar els ous i la xocolata. I ho deixarem reposar tot junt fora del foc.

Preescalfarem el forn a 180ºC.

En un morter posarem les galetes i les matxacarem fins que quedi ben triturat (o al gust del consumidor). 

Posarem la mantega uns 20 segons al microones i quan estigui desfeta la barrejarem amb les galetes.

Posarem aquesta barreja al fons del motlle formant una base.

Quan el forn estigui calent, hi posarem la galeta uns 15 minuts, fins que quedi ben torrada. Jo li vaig posar massa poc temps (5 minuts) i no em va quedar la base perfecta, ho veureu a les fotos.
Passats els 15 minuts, abocarem molt lentament la barreja a sobre de la galeta i ho tornarem a posar al forn, on ho deixarem 30 minuts.

5 minuts abans de treure-ho del forn, escamparem l'ametlla en pols per sobre i els nabius.

Un cop tinguem el pastís a temperatura ambient el posarem a la nevera. Si és hivern el podem conservar a fora, però aneu amb compte de que no es desfaci la xocolata, així que per ara a l'estiu el recomano prendre'l refrigerat.



MOLT BON PROFIT!!!

Aprofito la recepta per a felicitar al meu pare, que avui és el seu sant i és dels que no falla mai en les visites del blog.

FELICITATS PAPA!!!



2 comentaris: