dijous, 20 de juny del 2013

PA KINDER AMB ESQUEIXADA

Una altra vegada ha arribat el dia 20 del mes, en aquest cas juny, ben bé a les portes de l’estiu. Això significa que la recepta que avui us presento és la proposta que ens fa mensualment “Desafío en la cocina”. Aquest mes però ha estat una mica especial i és que 5 de les participants han estat escollides per a decidir quina recepta s’havia de fer. Cada una ha escollit un plat i la resta de concursants ens ha tocat per sorteig quina recepta havíem de fer.

A mi m’ha tocat fer un PA KINDER. Quan vaig llegir el nom vaig al·lucinar, què deu ser això? Quan vaig veure en que consistia em vaig emocionar, quina passada de plat, quantes opcions et permet! Ara havia de triar amb què ho acompanyaria. Com que la caloreta ja començava a deixar-se notar, vaig optar per un dels plats que més de gust em vénen a l’estiu. L’esqueixada de bacallà. Ja sense més històries us explico la recepta perquè veieu de què va el tema.

Per cert, si voleu veure les propostes de les desafiadores VIP i les receptes de la resta de companys només heu de clicar aquí.

INGREDIENTS per a dos:
Per al pa kinder
  • 200gr de farina
  • 100 ml d’aigua
  • 30 ml d’oli d’oliva
  • 10 gr de sal
  • 10 gr de llevat premsat
Per a la vinagreta
  • Suc de mitja llimona
  • Un pessic de sal
  • Crema de vinagre balsàmic de fruites del bosc
  • Oli d’oliva
Per a l’esqueixada
  • Mig pebrot vermell
  • Mig pebrot verd
  • Mitja ceba
  • Un tomàquet per amanides
  • 10 olives negres
  • 200gr de bacallà esqueixat

ELABORACIÓ:
En primer lloc farem la vinagreta barrejant tots els ingredients que la formen.

Posarem el bacallà a macerar en aquesta vinagreta un mínim de dos hores.

Ara prepararem la massa del pa. En l’aigua desfarem el llevat i ho afegirem a la farina juntament amb la sal. I ho amassarem tot.

Quan ja tinguem una massa compacte, l’estendrem una mica i hi posarem l’oli al mig. Tornarem a amassar i ho deixarem reposar tapat amb un drap humit durant un mínim d’una hora.

Preescalfarem el forn a 220ºC. Estendrem la massa fins a obtenir una massa molt fina (aquí rau la gràcia del plat).

Agafarem paper sulfuritzat i en farem una bola que posarem al mig de la massa i l’embolcallarem amb la pròpia massa, format una bola. Ho posarem al forn durant uns 20 minuts o fins que ens quedi torrat.

Mentre prepararem l’esqueixada. Tallarem els pebrots i la ceba en trossos ben petits, farem el mateix amb el tomàquet. Barrejarem tots els ingredients amb el bacallà i les olives.

Traurem el pa del forn i amb molt de compte trencarem amb un ganivet la base del pa per extreure’n el paper.

Per al mateix forat, anirem omplint el pa amb l’esqueixada.






En un bol a banda deixarem una mica més de vinagreta per aquells que en vulguin una mica més. I ja ho podrem servir.


Lo millor del plat sabeu que és? El moment de menjar-lo, és genial el moment en que has de trencar el pa i poder veure què hi ha dins!!!
MOLT BON PROFIT



22 comentaris:

  1. Que original!! Una maravella de plat, i aixo de buscar lo que hi ha dintre
    es lo que mès m'ha agradat.
    Bessets
    http://desdelacuinadelhort.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  2. Mira que xulo! M'encanta la teva recepta!

    ResponElimina
  3. oohh ohhh ohhhhh!!! aixo ho vull menjar!! m'ha encantat! els colors, els sabors...tot!!! petonets

    ResponElimina
  4. Menuda pinta Montse, me ha encantado y lo has explicado muy sencillo pero claro. Espero que te gustara mi propuesta y que no encontraras muchas dificultades a la hora de hacer el pan, ya que el relleno es más fácil.
    Estoy alucinada de los bien que te ha quedado, y el pan se ve crujientito!!

    Un beso preciosa y mis más sincera enhorabuena por ese Pan Kinder
    "Pal vientre, todo lo que entre"

    ResponElimina
  5. Bueno bueno bueno, con la esqueixada hemos topado!!! Me pirra!!!

    ResponElimina
  6. Montse te toco el pan..Que pinta más rica!!A mi me toco las brochetas..Por eso que este pan lo hago si o si!!Bs

    ResponElimina
  7. Hola Montse! Per fi torno a la blogosfera!!! Ja torno a ser aqui :) Nena, t'ha quedat un pa super bo y amb una presència espectacular!! M'encanta!! Un petonas

    ResponElimina
  8. Da mucho juego este pan!!! Besos :)

    ResponElimina
  9. Que buen relleno lleva. Yo no he hecho nunca este pan, lo mas parecido que he hecho es el pan de pita y me encanta rellenarlo con todo lo uqe pillo.

    ResponElimina
  10. Que bueno tu pan y el relleno me apetece probarlo un montón. Besos

    ResponElimina
  11. Te ha quedado de lujo, se ve una masa crujiente y rica de verdad,ademas de compi del desafio hemos sido compis de receta. Mil besicos amiga

    ResponElimina
  12. VAYA TELA DE RECETA¡¡¡¡
    ME ENCANTA, UN BESO

    ResponElimina
  13. quina presentació més increible!! m'agrada i molt, la recepta, felicitats!!

    ResponElimina
  14. Si he alucinado con este pan, más he alucinado viendo la cantidad de propuestas para rellenarlos.
    La tuya desde luego, genial
    Besitos

    ResponElimina
  15. Montse divino chiquilla te ha quedado, al final me animaré hacerlo también, me ha encantado

    ResponElimina
  16. Ohhhh, amb esqueixada, que boooooo, m'encanta. Petons. Yolanda.

    ResponElimina
  17. M'han encantat aquests pa kinder i amb esqueixada, immillorable!

    ResponElimina
  18. Nena, com m'ha agradat el teu farcit... i és que l'esqueixada de bacallà em torna boja!!
    Prenc nota de la teva recepta, doncs m'ha encantat.
    Un petó.

    ResponElimina
  19. Genial como todos... chiquilla da gsuto todos los rellenos que habeis preparado...

    ResponElimina
  20. Farcit amb esqueixada! ha d'estar boníssim.
    Petons, Pilar

    ResponElimina