dilluns, 3 de juny del 2013

NAPOLITANES DE XOCOLATA

Ja torno a estar per aquí. He tingut visita aquesta setmana, així que entre treballar i visitar coses no he pogut dedicar gens de temps al blog, però ha valgut la pena ja que malgrat el mal temps ha estat una visita genial. A més, tenir visites sempre vol dir esmerar-se més en el menjar o si hi ha molta confiança doncs provar cosetes noves, així que tinc tot un seguit de receptes per anar penjant els propers dies.

La primera és una molt senzilla que va començar fa un parell de setmanes. El Sebas arriba un dia a casa i em diu que té desig de napolitanes! I jo li dic que si en vol que baixi al forn a comprar-ne perquè màgia encara no en sé fer.

Però és clar, a mi ja em va entrar el neguit de saber com es fan i vaig trobar un parell de receptes. La difícil, en la que un mateix fa la massa i la fàcil que es compra pasta fullada per a fer les napolitanes.

Com que havia estat una decisió una mica precipitada, vaig triar fer la opció fàcil i aquesta és la que us presento, però tard o d'hora us faré la versió més complicada però que em moro per provar!

Ingredients:

  • Pasta de full (quadrangular)
  • Crema de cacau
  • Cagallonets de xocolata (el que més finament en diuen virutes)
  • Ou
  • Mel
Elaboració:

Escamparem sucre glaç per sobre del marbre i hi estirarem la massa de pasta de full i en tallem rectangles més petits.

A la part central del rectangle (el posem horitzontal) hi posarem la crema de cacau, i tancarem les bandes cap a l'interior, una sobre de l'altra. Apretarem lleugerament les puntes per tal que durant la cocció no ens surti la xocolata.

Pintarem les napolitanes amb ou prèviament batut. Les posarem al forn a 180ºC fins que tinguin el color daurat que desitgem.

Un cop cuites hi posarem una mica de mel (també podem fer un almívar amb sucre i aigua) i hi abocarem els cagallonets de xocolata per sobre.






Us sembla un bon esmorzar per l'invitat?

BON PROFIT!!!

18 comentaris:

  1. Pasta de full i xocolata... èxit assegurat!! nyam!!

    ResponElimina
  2. Guapa, geniales, una delicia, me encanta como te han quedado!
    Un besito y feliz semana

    ResponElimina
  3. Que bones, Montse! M'ha fet gràcia, això dels cagallonets...!! he he. Avui també publico napolitanes, quina gràcia!

    ResponElimina
  4. Oh que bones ............m'encanta això de la mel . Les properes n'hi posaré.
    petons

    ResponElimina
  5. m'agraden més de pernil i formatge! pero aquestes tenen molt bona pinta!! petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si t'he de ser sincera jo també les prefereixo salades, però com que no eren per a mi...

      Elimina
  6. Una delícia aquestes napolitanes!!!

    ResponElimina
  7. Que buena pintan tienen tus napolitanas Montse..Ya te hecha yo de menos por aquí ......Cuando se tiene visitas hay que cuidarlas bien,eh!!:)
    Besos

    ResponElimina
  8. Gracias por quedarte en mi blog. Yo también me quedo en el tuyo, me gusta lo que estoy viendo.
    Unas napolitanas deliciosas!!! Un beso

    ResponElimina
  9. BUENISIMAS Y ES QUE TODO LO QUE LLEVE CHOCOLATE ME CONQUISTA.
    UN BESO

    ResponElimina
  10. Que ricos Montse, esto para mi niños es un triunfo total, tomo nota.

    Un besote enorme.

    Con mil sabores

    ResponElimina
  11. Unas napolitanas deliciosas ,si las ven mis nietos te marchan con una jajaja
    besinos

    ResponElimina
  12. La pinta es de lujo, riquisimas

    Un beso

    ResponElimina
  13. la combinación hojaldre chocolate siempre queda bien y a los amantes del dulce les encanta
    Bss

    ResponElimina
  14. Estas napolitanas de chocolate en mi casa duran un suspiro. ¡Qué ricas!
    Buen día

    ResponElimina
  15. Hola guapa tu

    nena quina pinta ara mateix em menjaria un per esmorzar, la teva proposta em recorda que fa llunes que no en faig, hummm

    mil petonets SUsanna

    ResponElimina