dijous, 6 de juny del 2013

LLOM AMB CREMA D'AVELLANES

No sé si coneixeu aquesta frase, però la meva àvia sempre me la repetia. "Suca, suca, Magineta que val més el suc que la sardineta". Hi així menjava pa sucat amb salses delicioses que em feia l''àvia.

Tot i que aquesta recepta no és de l'àvia, us asseguro que mentre la mengeu us enrecordareu d'aquesta salsa, ja que no pots parar de sucar-hi pa.

A veure què us sembla

Ingredients:

  • 300 gr de llom (magre)
  • 200 ml de nata per cuinar
  • Mitja ceba
  • Un grapat d'avellanes
  • Oli
  • Sal
  • Pebre
Elaboració:

En una paella posem oli i hi fregim el llom. Si ho volem fer més sa, el podem fer a la planxa.

Després en aquest mateix oli hi sofregirem la ceba.

Per altra banda picarem les avellanes en el morter, que quedin ben triturades, però no excessivament petites, per això el morter és ideal per a fer picades.

Un cop la ceba estigui daurda, afegirem les avellanes picades i el llom.

Seguidament podrem afegir la nata i la sal i el pebre al gust.

Ho deixarem coure fins que la sals tingui la textura desitjada. Si ens queda excessivament espessa la podrem diluir amb llet.



5 comentaris:

  1. Ostres!! la meva mare fa el llom amb crema d'ametlles i està deliciós, m'encanta aquesta versió amb avellanes, jo segur que també m'apunto a sucar-hi pa!!

    ResponElimina
  2. que boo Montse!!! a mi m'encanten aquestes salses, pero mai les he cuinat, i mira que es facil! la setmana que ve...queda pendent! petons

    ResponElimina
  3. Ha de ser molt gustós amb avellanes, Montse! Bon cap de setmana!

    ResponElimina
  4. Que bo ha de ser... amb "vellanes"!!!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  5. Nunca he probado esta salsa me la apunto Montse!! :)
    Besos y feliz finde

    ResponElimina