dilluns, 24 de juny del 2013

ESPIRALS AMB BACALLÀ

Com ha anat la revetlla? Ja veig que la xarxa està ben plena de coques de Sant Joan i quina bona pinta tenen!!! Jo em pensava que aquest any no en tindria...però van venir els meus pares de visita i el meu avi (MOLTES FELICITATS PADRÍ!!!) els hi va regalar una coca perquè me la portéssin i així en pogués menjar. Quina delícia!!!

Però la recepta que us porto jo avui no hi té res a veure. Us porto un plat d'allò més senzill però que són plats que fan festa. La recepta està basada en les receptes que ens presenta el blog de "La cuina de sempre " sobre el llibre Corpus del Patrimoni Culinari Català  que estic desitjant de trobar perquè us asseguro que hi surten unes receptes boníssimes. Aquí va una recepta típica de macarrons però que jo com sempre l'he adaptat als gustos i en aquest cas a les existències del moment, així que he substituït els macarrons per espirals. A veure que us sembla!


INGREDIENTS
  • 400 gr d'espirals
  • 250gr. bacallà esqueixat i dessalat
  • 4 tomàquets madurs 
  • 1 ceba

  • pebre
  • llorer
  • oli d'oliva
  • sal
  • aigua

Elaboració

En primer lloc hem de comprar el bacallà, jo normalment el compro salat i ja esqueixat, per tant, he de tenir en compte de dessalar-lo abans. El poso 3 dies abans en aigua, canviant l'aigua entre 2 i 3 cops al dia. Normalment els dos primers dies la canvio tres vegades i al tercer dia el provo de sal per veure quantes vegades l'he de canviar.

Posarem una olla al foc, amb un rajolinet d'oli, sal i un parell de fulles de llorer.

Per altra banda triturarem la ceba i ratllarem els tomàquets madurs.

Posarem la ceba a sofregir en una paella.

Quan la ceba ja estigui daurada hi afegirem el tomàquet amb una polsim de sucre per a treure l'acidesa i un polsim de sal  i de pebre. Ho deixarem reduir

Per altra banda, bullirem els espirals en l'aigua que teníem preparada.

Triturarem la salsa ben fina i la tornarem a posar a la paella juntament amb el bacallà. Ho deixarem 5 minuts

Ara hi afegirem els macarrons un cop ja han estat bullits.

Jo m'apunto al carro de l'autor del blog i també els poso en una safata per a gratinar-los amb una mica de formatge, i és que ja em coneixeu!



BON PROFIT!!!

10 comentaris:

  1. Hola Montse, la revetlla estupendament bé.
    Aquest plat de pasta combinada amb bacallà, el trobo deliciós, és que a mi m'encanta el bacallà.
    M'apunto la teva recepta.

    ResponElimina
  2. Un plat de 10!!!! tant el bacallà com la pasta sempre són bons!!

    ResponElimina
  3. Els macarrons de bacallà... boníssims!!
    La revetlla i les coques, cava i ballaruca molt bé!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  4. UN plat de pastasempre vé de gust i si es fet amb bacallà, llavors ja es de festa !!
    petons

    ResponElimina
  5. muy buena combinación y original
    Peto

    ResponElimina
  6. bonissima recepta de pasta completa!! amb bacalla no ho acostumo a fer pero ha de ser realment bo! petons

    ResponElimina
  7. Hola Montse,

    Hem vist que tens moltes receptes al teu bloc i et volem presentar www.lestevesreceptes.cat, un portal web on els nostres usuaris poden buscar entre més de 37.000 receptes de les pàgines i blocs més populars en llengua catalana.

    A la nostra página hem creat la secció TOP BLOCS DE RECEPTES, un rànquing de blocs on tu també pots afegir el teu bloc. Nosaltres indexem les teves receptes i els usuaris les poden trobar utilitzant el nostre potent motor de recerca. Lestevesreceptes.cat té més de 2.000 visitants únics cada dia que busquen receptes a la nostra página, generant una gran quantitat de tràfic per tots aquells blocs que formen part del nostre portal. I el millor de tot és que no t’has de preocupar de res perquè tot a Lestevesreceptes.cat és gratis!

    Lestevesreceptes.cat forma part del segon portal de receptes més important del món, amb presència a 37 països diferents. Tenim pàgines germanes a França, Portugal, Itàlia, Estats Units o Suècia, entre d’altres.

    Vols formar part d’aquesta gran familia?

    Moltes gràcies per la teva atenció i restem a la teva disposició!!!!

    Carles Vicente
    Lestevesreceptes.cat

    ResponElimina
  8. Ohh quina bona idea combinar el bacallà amb la pasta, m'ho apunto!!!

    ResponElimina
  9. Umh.. que ricos con ese colorcito. La pasta me encanta de todas las formas :) un besito!!!

    Recetas de una gatita enamorada
    Estoy de sorteo!

    ResponElimina
  10. Bona feina Montse, gracies per la referencia.

    ResponElimina