divendres, 26 d’abril del 2013

FLAM DE CAFÈ

Com ja he dit moltes vegades el dolç mai ha estat el meu preferit, però el flam és el que sempre m'ha acompanyat. En un restaurant quan no sé què demanar sempre un flam i per si de cas, sense nata.

Però la millor combinació és el postre amb el cafè, sempre m'acostumen a agradar molt els postres que tenen cafè, així que si fem la combinació de cafè i flam podríem dir que tenim un dels més postres preferits. I a més és molt senzill. Per a mi l'únic problema que té és no poder-lo menjar just quan l'acabes de fer sinó que t'has d'esperar a que es cualli.

Va no m'enredo més i us explico de què va.

Ingredients:

  • 1/2 litre de llet
  • 3 ous
  • 125 gr de sucre
  • 2 cullerades de cafè soluble
  • Per al caramel: 3 cullerades de sucre per a cada una d'aigua
Elaboració

Barrejar el sucre, els ous i la llet i posar-ho al foc. 

Quan comenci a arrencar el bull, tancarem el foc. I hi afegirem el cafè fins que quedi ben dissolt.

Per altra banda farem el caramel amb la proporció esmentada i a foc molt lent, que es vagi desfent el sucre i caramelitzanr.*

Posar el caramel a la base del o dels motlles.

Escalfarem el forn a 170ºC, posarem una safata amb aigua tenint en compte que aquesta arribi a la meitat de l'alçada del motlle on hi tenim el flam. Ho deixarem durant 30 minuts.

Comprovarem que ja ho tenim cuit puntxant amb un escuradents.

Un cop estigui a temperatura ambient ho posarem a la nevera.

I ja ho tindrem

Espero que el proveu de fer que és mol fàcil i està boníssim

BON PROFIT!!!!

* Sempre podem comprar el caramel ja fet!

3 comentaris:

  1. Pues que rico postre Montse, me ha gustado mucho el formato de la presentación cuadrado.

    Un besote enorme.

    Con mil sabores

    ResponElimina
  2. Que rico se ve, esos agujeritos me vuelven loca. Un flan de vicio.

    ResponElimina
  3. M'encanta el flam de cafè. Passa't pel meu blog, tens un premi!
    http://aracuina.blogspot.com.es/

    ResponElimina