dilluns, 4 de febrer del 2013

TRINXAT DE LA CERDANYA

Tal i com diu el títol, aquesta és una recepta típica de la Cerdanya tot i que jo la primera vegada que el vaig provar va ser en un poble de Lleida.

És una recepta típica d'hivern ja que el seu ingredient principal és la col verda d'hivern i es fa amb altres ingredients que ens aguanten bé en els rigurosos hiverns que es viuen en aquestes zones d'alta muntanya, com són les patates i el porc.

Dic porc en general perquè l'he menjat tan en beicon com amb butifarres així que avui jo n'he fet la meva pròpia variació i hi he posat pernil salat.

Com veureu el meu es poc vistós i és que la col que jo tenia no és la típica verda d'hivern sinó la blanca i, per tant, té exactament el mateix color que la patata, però si ho feu amb col verda us quedarà molt més espectacular a la vista. Anem doncs pels ingredients:

Ingredients:


  • 1 col verda d'hivern
  • 5 patates
  • daus de pernil salat
  • 3 alls
  • oli d'oliva
  • sal
Elaboració

Pelarem les patates i les bullirem amb aigua lleugerament salada juntament amb la col.

En una paella hi posarem un bonraig d'oli i hi fregirem els alls tallats per la meitat. 

Un cop daurats hi fregirem el pernil salat

Posarem la verdura bullida en un escorredor per tal que perdi el màxim d'aigua possible. Després ho tornarem a posar a l'olla i hi afegirem l'oli amb els allets. Ho triturarem tot amb una forquilla o amb una mà de morter.

Quan estigui ben finet ho tornarem a posar a la paella i ho fregirem donant forma de truita. Com veieu a la foto jo li he donat una forma una mica més vistosa ja que amb la col blanca s'havia de jugar una mica amb el format.

Finalment ho emplatarem posant la truita a la base i els daus de pernil per sobre.


És un plat d'hivern contundent però realment molt i molt bo.

Molt bon profit!!!!

5 comentaris:

  1. Qué rico te a quedado muy rico Montse el emplatamiento de 10!!!!;););)

    ResponElimina
  2. doncs jo em quedo amb la teva vrsió, que no m'agrada ni el bacon ni la cansalada! on hi hagi pernil salat....un plat complet! petons

    ResponElimina
  3. Hola Montse, jejejeje, jo també he publicat un Trinxat a la meva manera.
    El teu m'agrada molt.

    ResponElimina
  4. Te ha quedado muy bien y es un clasico divino
    Uno de los platos que mas me gustan
    Peto

    ResponElimina
  5. Ja, ja .. ¡Que coinicidencia!
    Pero es normal, porque es un plato sencillo y muy rico.
    Te quedó muy bien con esos daditos de jamón.
    Saludos!!!!
    Ana de JUEGO DE SABORES

    ResponElimina