dimarts, 15 de gener del 2013

TIRAMISÚ

Pocs postres són tan senzills de fer i tenen tant bon resultat. Qui em coneix pensarà que és estrany això que dic, ja que a mi no m'agrada gaire per no dir gens el tiramisú. Resulta que m'agraden tots els formatges (pràcticament) però no puc amb el mascarpone, no sé si és el gust o la textura que em recorda massa a la nata. Total que he provat varis tiramisús i no n'he trobat cap que m'agradi.

Tot i això, sempre el tenia en ment de fer algun dia ja que estava que a casa a agradaria, ja que som uns gran cafeters. Així que em vaig decidir a provar-ho i la veritat és que va triomfar tant que en menys d'un mes varen trobar 3 excuses diferents per demanar-me que el repetís.

Així que us deixo la recepta:

Ingredients per a 4 p:

  • 2 ous
  • 25 gr de sucre
  • 1 polsim de sal
  • 250 gr de formatge mascarpone
  • 35 cl de cafè expresso
  • 20 cl de Bailey's
  • 250 gr de melindros
  • cacau
Elaboració

En primer lloc separarem les clares dels rovells. Barrejarem els rovells amb el sucre fins a blanquejar la mescla.

Per altra banda muntarem les clares a punt de neu amb el polsim de sal.

En un altre bol batrem enèrgicament el mascarpone i l'incorporarem a la mescla de rovell i sucre.

A poc a poc i amb moviments envolvents incorporarem les clares. Finalment hi afegirem el Baileys.

Per un altre costat farem el cafè i el posarem en un plat pla. Hi anirem sucant els melindros.

En una font posarem una base amb els melindros i els cubrirem amb el mascarpone. Posarem una segona capa de melindros i la tornarem a cubrir amb el mascarpone allisant la superfície.

Deixarem la font tapada amb paper film unes hores al frigorífic i just abans de servir hi espolvorejarem el cacau per sobre.




Com veieu és molt senzill de preparar i a més no requereix ni forn!

*Aquest tiramisú el vaig fer fa cosa d'un mes per a una persona que ens va deixar el dissabte, així que el post va dedicat a ell i a la seva família.

4 comentaris:

  1. Me encanta el Tiramisú es de mis postres favoritos.

    Un abrazo.

    Con mil sabores

    ResponElimina
  2. jo ja saps que el mascarpone em perd, és més, me'l podria menjar a cullerades fins que em vingués mal la panxa, imagina! m'agrada el toc de baileys que hi has posat. Ho provaré per la propera que serà ben aviat, al aniversari de una amiga! ;-)

    ResponElimina
  3. Eps....el tinc pendent el tiramisú, veus?....bon exemple, enhorabona !!!

    ResponElimina
  4. Sin palabras... uno de los mejores postres que existen!

    Un saludo @CaprichosDjorge

    ResponElimina