divendres, 4 de gener del 2013

"NEVADITOS"

Vaig estar preparant aquesta entrada per abans de festes, però de cop es va penjar l'ordinador i el temps just que tenia no em va permetre tornar-m'hi a posar i, és clar, amb totes les festes pel mig doncs, missió impossible. I com que les festes encara no s'han acabat doncs posaré aquesta recepta tot i que a aquestes alçades probablement ja n'estem ben tips de dolços.

Jo mai havia provat els nevaditos, però el Sebas em va dir que li agradaven molt i que una de la feina n'havia portat, així que li vaig dir que li demanés la recepta i que intentaria fer-ho.

Dit i fet, un cop vaig tenir la recepta m'hi vaig posar. La primera vegada que els vaig fer els vaig trobar sosos. La recepta no tenia sucre i em va extranyar, però vaig pensar que amb el sucre glaç de per sobre seria suficient, però no. Així que vaig afegir una mica de sucre a la recepta i els vaig fer de nou i voilà segons l'expert de casa PERFECTES.

Tot val a dir que els primers com que eren una mica aburridots per aprofitar-los els vaig banyar amb xocolata i com sempre van tenir una gran acceptació. Posteriorment em van dir que d'aquests se'n deien "MORENITOS". Doncs bé us posaré la recepta d'uns i dels altres i vosaltres decidiu quina us agrada més. Em sap greu, però no podré posar cap foto dels Morenitos, doncs no em pensava que en tragués cap profit.

Ingredients

  • 375 gr de llard de porc
  • 625 gr de farina normal
  • Mitja culleradeta de sal
  • 100 ml de vi blanc o conyac
  • Mitja pela de llimona ratllada
  • 2 cullerades soperes de sucre (si voleu fer morenitos no cal)
  • Sucre glaç (nevaditos)
  • Xocolata per fondre (morenitos)
Elaboració

Batem bé el vi (jo ho vaig fer amb vi) i el llard amb la batedora, quan tingui un aspecte pomada hi afegim la farina tamissada, la sal, el sucre en el cas dels nevaditos i la ratlladura de llimona.
Posem el forn a 180ºC només per la part inferior.

Estirem la massa que tingui mig cm d'alçada i la tallem amb un motlle rodó si volem fer els clàssics o amb diferents formes segons ens agradi.

Ho coem durant 20 minuts al forn i llavors encenem el grill i ho "gratinem" amb l'objectiu que ens quedin ben dorats.

Ho traiem del forn i els deixem refredar.

NEVADITOS: un cop freds espovoregem amb sucre glaç
MORENITOS: desfem xocolata amb un rajolí d'aigua al microones amb compte que no es cremi i hi banyem la massa i la deixem refredar.

Com veieu és ben senzill oi?

4 comentaris:

  1. Bon any Nou tambe per tu Montse y estos nevaditos siempre apetecen ahora y fuera de las fiestas tambien
    Bon Reis
    peto

    ResponElimina
  2. son molt bons aquestes pastetes!! bon any nou guapa!!

    ResponElimina
  3. uau! acabo de fer una troballa amb aquesta recepta teva! els nevaditos son els`polvorons preferits de la meva germana i el meu home... així que ara ja no tindre excusa!
    Petonets!

    ResponElimina
  4. Molt bons! Si senyor! Quines ganes de fer la recepta. Gràcies. Estava pensant que enlloc de llard segurament també es podria fer amb grasa de coco o mantega? Gracies

    ResponElimina