dissabte, 22 de desembre del 2012

EMPANADILLES DE TONYINA

A vegades m'inspiro i tinc ganes de "complicar-me" la vida. Mira que és fàcil comprar les empanadilles congelades, però és clar, res a veure amb les fetes a casa no? Així que vaig decidir començar-les a fer des de la massa fins el farcit. És veritat que venen massa per empanadilles i que això evidentment ens estalvia molt de temps i el resultat també és molt bo. Però com que el dia que em vaig decidir a fer-les no tenia massa a casa, doncs la vaig fer jo.

No sé quina diferència hi ha entre la massa de les empanades i la de les empanadilles, imagino que poca diferència. Com que la massa de l'empanada va agradar molt a tothom, doncs he decidit fer servir exactament la mateixa recepta. A veure què us semblen:

Ingredients per unes 25 empanadilles

Per a al massa aquí

Per al farcit:

  • 1 ou dur
  • 2 llaunes de tonyina
  • 1 pebrot verd
  • 1/2 ceba
  • olives verdes
  • 200 ml de salsa de tomàquet
Elaboració

En una paella posem un bon raig d'oli i sofregim la ceba, quan ja la tinguem més o menys transparent hi afegirem el pebrot verd.

Mentre endurirem un ou en un cassó amb aigua i sal.

Quan ja tenim l'ou endurit serà el moment d'afegir el tomàquet i la tonyina a la paella.

Quan ja s'hagi evaporat gran part de l'aigua, afegirem les olives verdes tallades a trossets molt petits i l'ou també tallat en trossets ben petits.

Quan tinguem la massa feta, l'estirarem fins que tingui mig milímitre de gruix. Amb un motlle rodó o un got del revés, anirem fent rodones d'uns 6 cm de diàmetre.

Omplirem les rodones amb els farcits i les tancarem per la meitat.

Amb una forquilla apretarem tot el semicercles per tancar l'empanadilla.

Pintarem les empanadilles amb un rovell d'ou batut.

Ho posarem al forn a 175ºC a dalt i abaix i si teniu ventilador doncs millor per a poder repartir la calor per tot el forn. Quan estiguin ben dorades ja les podrem treure.

Espero que us atreviu a fer-les perquè són realment molt bones i fetes al forn, doncs són més sanes també.

Bon profit!!!

3 comentaris:

  1. Les que faig jo el farcit és més o menys el mateix i, de pasta, faig servir pasta de full. Un dia provaré aquestes!

    ResponElimina
  2. que bones Montse!! i tot casolà! si és que com el que està fet a casa.... m'ha agradat que les hagis posat al forn enlloc de fregides! molt més sanes! bones festes guapi!! petons!

    ResponElimina