divendres, 9 de novembre del 2012

PASTÍS DE CARBASSA

Doncs com que seguim amb l'època de les carbasses i repetir sempre puré de carbassa pot arribar a cansar, i mira que és bo, doncs ara us proposo un ús més dolç de la carbassa, perquè si una cosa té la carbassa és que la podem trobar tant en plats dolços com salats.

Després de veure l'exitàs del mes d'octubre de la recepta del 15 amb la carbassa, m'he decidit a provar un pastís de carbassa. A la recepta del 15 se'n varen presentar bastants, però un dels que vaig probar no em va acabar de quedar bé, així que mirant-ne uns quants vaig fer la meva pròpia recepta.  A veure que us sembla:

Ingredients:

  • 300 gr de carbassa
  • 300 gr de farina
  • 275 gr de sucre
  • 4 ous
  • 150 ml d'oli d'oliva
  • 1 sobre de llevat
  • Opcional (xocolata negra i blanca)
Elaboració:

Posarem la carbassa tallada a daus en un plat i la taparem amb paper film. La posarem al microones uns 15 minuts o fins que ens quedi totalment estovada.

Quan ja estigui tova l'aiaxafarem amb la forquilla i la deixarem refredar.

Preescalfarem el forn a 180ºC

Per altra banda, batrem els ous amb el sucre fins a aconsguir una massa blanquinosa i que hagi augmentat de volum.

Afegirem la carbassa, l'oli, la farina tamissada i el llevat i ho anirem barrejant constantment.

Quan tinguem tots els ingredients mesclats, us recomano passar-hi la batedora per tal de que acabi de trencar algun filament de carbassa que ens hagi pogut quedar.

Ho posarem al forn durant 35 minuts o fins que comprovem que l'interior és cuit 

Un cop transcorregut el temps, el traurem del forn i el deixarem refredar.

Quan ja estigui ben fred el podrem desmotllar i servir directament o per als més gourmands i podem afegir el toc de gràcia.

Jo en aquest cas vaig desfer 100 gr de xocolata blanca al microones en intervals de 30 segons i remanar en cada parada. Vaig tallar el pastís per la meitat i hi vaig afegir la xocolata fosa.

Vaig fer exactament el mateix amb la negra, uns 150 gr i hi vaig afegir un dau de mantega ja que la negra no es treballa tan bé com la blanca. I aleshores la vaig fer servir per cobrir el pastís de xocolata.

I aquest en va ser el resultat, un pastís d'un taronja viu, cobert de deliciosa xocolata negra i a cada mossegada et regalimava l'interior de xocolata blanca.

Què me'n dieu?

2 comentaris: