dijous, 15 de novembre del 2012

AMANIDA TÈBIA DE TOMÀQUET

L'entrada d'avui és una de les fàcils i ràpides de preparar.

Sovint quan el temps és fred sento enyornaça de les múltiples amanides d'estiu, però si fa fresca doncs no acostuma a venir massa de gust quelcom fred. Així que una de les millors opcions és fer amanides tèbies. Jo trobo que són genials, perquè gaudeixes de les varietats que et suposen les amanides però sense sentir fred després de menjar, ans el contrari sovint et recomforten i tot.

Una de les meves preferides és aquesta, ja que quan la tens feta ben bé sembla que et mengis una pizza (que tant m'agraden) però estalviant-te la massa. Bé estalviar la massa és un dir ja que amb el suquet de l'oli i del tomàquet segur que hi acabes sucant més d'una llesca de pa.

Bé doncs, aquí us l'explico:

Ingredients

  • Tomàquests d'amanir ben grans
  • Formatge blau
  • Formatge mozzarela (jo prefereixo edam que té més gust)
  • Tonyina
  • Olives negres
  • Orenga
  • Sal 
  • Oli
Elaboració

Tallarem els tomàquets a rodanxes i les disposarem a la base del plat.

També tallarem els formatges a daus i els disposarem a sobre de les tomàquets.

Esqueixarem la tonyina i la repartirem per tot el plat

Agafarem unes quantes olivetes i també les repartirem pel plat.

Ara amanirem el plat amb l'oli, la sal i l'orenga

I posarem el plat 2 minuts al microones, o el temps suficient perquè el formatge es desfaci i els tomàquets desprenguin part de la seva aigua.

I ja el podrem servir. Veure que l'olor que deix anar el microones és ben bé la olor de la pizza.

Un cop el tenim a la taula i podem afegir una mica més d'oli i vinagre.

Fàcil eh?

Doncs BON PROFIT!!!!

4 comentaris:

  1. jo també soc d'amanides tot l'any!! aquesta m'encantaaa! tot i que jo li canviaria el rocafort, no en soc massa...de cabra aniria bé?'jeje

    ResponElimina
  2. Mira, m'has donat una idea pel sopar d'avui. Boníssim!
    Marta

    ResponElimina
  3. Fuas, amb el formatge blau...m'has conquistat !!!

    ResponElimina