dijous, 11 d’octubre del 2012

PORRUSALDA

Sembla que ara comença la tardor, les temperatures van baixant, les pluges calmen les assedegades terres després d'un dur estiu. Els primers freds sempre són els que més es fan notar perquè no hi estem habituats, i també per enyorança és quan més ganes tenim de plats calents i sopes.

Així doncs, avui us presento un plat ideal per aquestes èpoques. És un plat típic basc i us asseguro que recomforta al més fredolic.

Com sempre tenim tantes versions com cases i a més tenim la versió del plat que passa per un sofregit o la versió de bullir-ho directament. Ara us explico els pasos i algunes de les opcions.

Ingredients
  • 6 porros
  • 2 patates grans
  • 1 ceba
  • 2 pastanagues
  • aigua
  • sal
Elaboració

En una olla fem un sofregit amb la ceba*

Tallem totes les verdures a trossets petits, i les col·loquem a l'olla exprés amb molt poca aigua o en una olla normal amb força més aigua. Afegirem sal al gust

Posarem el foc al màxim i quan comenci a sortir vapor reduirem al foc i ho deixarem coure uns 3 minuts en cas de la olla exprés i uns 12 minuts en l'olla normal.

Ho servirem ben calent: verdura amb part de l'aigua.

Ja veureu com us reprèn!!!


*Aquest primer pas és opcional, si no el fem posarem tots els ingredients directament a l'olla a bullir.

5 comentaris:

  1. que boones son les sopetes quan baixa la temperatura, ja tens raó ja. Jo la vaig preparar una vegada i em va agradar mooolt! crec que, fins i tot, i vaig posar bacallà! en tot cas, una recepta 10!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quan es fa la versió de plat únic s'hi afegeix bacallà. Algun dia també en penjaré la recepta. Petó

      Elimina
  2. No l'hagués batejat mai així...jo el "tunejaré" amb una mica de col que m'apassiona ;-)
    Jordi

    ResponElimina
    Respostes
    1. No l'he batejat pas jo!!! És el nom basc i literalment significa brou (salda) de porrus (porruak). m'ha agradat la idea de la col, a mi també m'encanta!

      Elimina
  3. esta porrusalda esta muy buena y me gustan mucho
    peto

    ResponElimina