divendres, 7 de setembre del 2012

COULANT DE XOCOLATA

Aquesta és una d'aquelles receptes que sempre tens en ment, però que, jo com a mínim, mai m'hi acabava d'atrevir. La veia als restaurants, per la tele, per tots els blogs... De tot el que he remenat i després d'un parell de proves, podríem dir que no tan bones, crec que finalment he trobat la fórmula perfecte.

Quan em vaig decidir a provar-ho no ho vaig en petit comitè, no. Ho vaig provar un dia que érem 13 persones a casa, la cosa era un tot o res. I va ser més aviat un tot. Dic més aviat perquè els primers varen quedar perfectes, però al fer-ne tants alhora doncs els últims es van escalfar una mica massa, però és clar, dels errors se'n aprèn, així que aquí us deixo la recepta perquè ja veureu que l'elaboració és ben senzilla, i l'estona de forn, no és més que anar provant un dia millor, un dia pitjor i arribarà el dia que serà perfecte!

La poso avui precisament, perquè trobo que és un postre que fa festa i és que avui comença la FESTA MAJOR DE MONTBLANC i de tants altres pobles, així que aprofitaré a tots per desitjar-vos:

BONA FESTA MAJOR


Ingredients:

  • 7 ous
  • 135 gr de sucre
  • 135 gr de mantega
  • 220 gr xocolata per fondre
  • 110 gr farina
  • Cacau en pols
Elaboració:

Primer i com en la majoria de postres, barrejarem els ous i el sucre.

En un bol posarem la xocolata i la mantega i les posarem al microones durant 30 segons. Passat el temps ho traurem i ho barrejarem amb una cullereta, si anem posant la mantega fosa por sobre la xocolata se'ns anirà fonent més ràpid. I ho tornarem a posar 30 segons més, així fins que estigui tot desfet. Normalment n'hi ha prou amb un minut i mig

Barrejarem la mescla dels ous amb la de la xocolata

Afegirem la farina, una part d'aquesta (20 gr) la podem substituir per cacau, si volem augmentar encara més la xocolata

Jo vaig comprar motlles de paper d'alumini i hi queda perfecte, però són força cars. Així que crec que si es fa amb motlles de silicona o amb flameres individuals d'alumini també pot quedar bé. Jo de moment no ho he provat

Untarem amb mantega els motlles, tant la base com el voltant. Hi posarem una mica de cacau* al cul i anirem donant tombs al motlle fins que totes les parets estiguin plenes de pols de cacau. (Foto)

Aleshores omplirem els motlles unes 3/4 parts.

En aquest punt, ja ho podem posar al forn preescalfat a 180º. En aquest cas no us puc ajustar el temps perquè no ho he fet mai, però en varis receptaris he vist que amb 5-7 minuts de forn és suficient.

Jo però, normalment ho congelo, ja que sempre ho deixo fet algun dia abans, així sempre ho tinc apunt.



Una estona abans de menjar-ho, ho posem al forn, que si ja està preescalfat a 180º, i ho posem amb l'opció de ventilador amb 10 minuts és suficient. Una forma bastant eficaç per treure`l al moment just, és mirar-ho constantment. Quan la part superior ja no brilla, és a dir, ja s'ha format el que seria la magdalena, és quan ja es pot treure.

Aquest postre estic convençuda que us encantarà a tots!!!


* També es pot espolvorejar amb farina, llavors obtindrem un coulant amb pols blanca.
** Suggerencies de presentació n'hi moltíssimes, les més comuns són amb nata o amb gelat de vainilla. Aquesta que he proposat és un gelat de vainilla i caramel deliciós que refresca una mica el postre i sembla i tot que l'alleugera i a més, hi he posta una llengua de coco per decorar

Amb aquesta recepta aprofito per participar a:

5 comentaris:

  1. UUauu i quina presentació!! el meu favorit esta a un restaurant i és el coulant de baileys. jeje l'he provat de fer varies vegades pero no hi ha manera noia!! o massa fet o massa poc!! m'apuntare la teva recepta. a veure si aquest comentari surt al bloc! ;-) bona festa major!

    ResponElimina
  2. A veure si m'animo ben aviat! Que en conec un que m'ho agrairà! ;)

    ResponElimina
  3. Quina bona pinta...sempre penso qeu el coulant és molt dificil i poder que ens hi posem!

    ResponElimina
  4. Apa aquí, quina passada... vas començar forta per 13 persones! jajaja quina crack!
    Moltes gràcies per participar
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  5. Quina bona pinta que té el coulant! Quna casualitat! Hem triat el mateix per participar a la recepta del 15!
    Un petó! ^^

    ResponElimina